Druk na tkaninach

Możliwości techniczne dają w zasadzie szerokie możliwości zastosowania druku na tkaninach. Wysokiej jakości nadruk sprawia, że materiałowe elementy przykuwają wzrok potencjalnych klientów.

Druk na tkaninach to świetna forma reklamy, a jej elementy stosowane są na:

  • gadżetach reklamowych
  • ściankach tekstylnych
  • stoiskach reklamowych, wystawienniczych

Zaletami nadruków na tkaninach jest wysoka jakość, świetne oddanie barw oraz różnorodność kolorów. Grafika jest nie tylko elastyczna, ale i bardzo wytrzymała. Zabrudzoną grafikę możesz wyprać bez obawy o jej uszkodzenie.

Druk na tkaninach – zastosowanie

Druk na gadżetach takich jak: koszulki polo, t-shirty, parasole, leżaki, ręczniki, etui na telefon, saszetki, poduszki, krawaty, pluszowe maskotki, flagi, piórniki, obrusy, plecaki itp. jest coraz chętniej stosowany przez wiele firm z różnych branż. Takie gadżety świetnie identyfikują firmę. Pozwalają poznać markę przez potencjalnych klientów. Znakowane gadżety, wyglądają nie tylko elegancko i podbijają prestiż firmy, ale również będą świetnymi prezentami czy nagrodami w konkursach. Sprawdzą się w przypadku mniejszych, ja i większych kampanii reklamowych oraz na targach czy konferencjach.

Druk na tkaninach – stosowane metody

Każda cechuje się indywidualnymi parametrami, dzięki temu możesz wybrać odpowiednią do potrzeb Twojej firmy:

nadruk bezpośredni

Czyli nadruk z drukarki najczęściej cyfrowej na tkaninę. Wówczas uzyskuje się wysokiej jakości nadruki, stosuje się wiele barw, odcieni itp. Dzięki takiej technice możliwe jest uzyskanie gładkich przejść pomiędzy barwami.

sublimacja

Czyli przeniesienie grafiki z zadrukowanego papieru na tkaninę. Taki zabieg wykonuje się w bardzo wysokiej temperaturze – nawet do 220 °C. Technika ta polega na wniknięciu tuszu w strukturę materiałów. Stosuje się do tego celu prasę termotransferową. Oczywiście technikę ta stosuje się również w przypadku wykonywania nadruków na innych rodzajach powierzchni, takich jak np. ceramika.

termotransfer

Metoda podobna do sublimacji z tą różnicą, że nadruk wykonuje się najpierw na folii termotransferowej. W przypadku sublimacji nie występuje biały barwnik, więc możliwości są nieco ograniczone. Nadruk zatem może być ciemniejszy niż podłoże. Termotransfer oferuje wykonanie znacznie trwalszego nadruku, efekt jest porównywalny. Co więcej – wykorzystuje się te same urządzenia.

Druk na tkaninach – od czego zależy cena?

Jeśli jesteś zainteresowany wykonaniem nadruku na tkaninach, które będą reprezentowały Twoją firmę, musisz wiedzieć o tym, że jest kilka czynników, które maja wpływ na cenę produktu:

  • nakład
  • rodzaj zastosowanej techniki nadruku
  • rodzaj tkaniny
  • ilość zastosowanych barw
  • wielkość nadruku

Wiesz czego potrzebujesz i chcesz uzyskać wycenę tego produktu? Skontaktuj się z nami!